fredag 9 januari 2009

Finish or frog!

Som sagt så har jag ju varit inne på Ravelry de senaste dagarna, och där kan man ju verkligen surfa runt i timmar. Leta mönster, sukta efter garner man vill ha, beundra andras arbete, prata med likasinnade. Ja, det tar helt enkelt aldrig slut.
Jag gick med i en grupp som heter Finish or frog. Det går ut på att man varje fredag plockar fram ett pågående projekt och bestämmer sig för att antingen göra det klart eller dra upp det. Känns bra att ha en liten hållhake på sig att verkligen fundera över allt som ligger vilande. Idag plockade jag fram mina Slippery socks som jag påbörjade den 8 april 2008, det var april månads mönster för Stickamera sockklubb. Jag hade inte stickat mer än resåren och 4 varv mönster på första sockan, och jag tror aldrig att jag hade gjort dem klara ändå. Jag gillar mönstret och kommer att lägga det i min gigantiska stickkö igen. Denna veckan blev det alltså frog för min del.

Det blev som sagt inte så mycket att dra upp, men garnet får bli till ett par andra sockor. Har anmält mig till Stickameras sockklubb 2009 också, och hoppas att jag kommer att vara lite mer aktiv i år.
Det blev inte mer än så här av det, så det gick ganska snabbt. Har en ny stickning pågång som jag tänkte visa imorgon.

4 kommentarer:

Jennifer sa...

Yeah! Thanks for telling everyone about the Finish or Frog It KAL. Good luck with your projects.

Happy knitting - Jennifer

Frida sa...

Välkommen tillbaka! Hoppas ni hade de bra på er resa! (längesedan nu). Hoppas vi ses på stickcafe i vår. Vet inte när det börjar igen, gör du?
Vi ses! Kram Frida

Sanna sa...

Skönt att vara tillbaka. Det börjar på onsdag 14/1, vi ses kanske då.
Kram Sanna

Frida sa...

Hoppas jag kommer iväg på onsdag, men vi är lite krassliga så jag får se. Ska Maila Ingrid imorgon och höra om jag kan lämna det öppet och känna på onsdag om jag orkar och maken fixar o va själv (du vet förkylda män) :)
Kram Frida