onsdag 6 juni 2007

Påbörjade projekt...vad är det?

Jag tänkte plocka fram lite garner som passar in i Project Spectrum för juni och juli, men vet inte om jag ska våga mig på att börja på fler projekt. Just nu svämmar det över av saker som sitter på alla stickor. Min regnbågssjal är nästan färdig, åtminstone till 80%. Den var så himla rolig ända tills jag tappade en maska och inte lyckades plocka upp den snyggt igen.
Har en Opaltröja till minstingen där bakstycket är klart och nästan hela framstycket. För en vecka sen var den det roligaste projektet, men just nu bara ligger den.
Ett par vita spetsstrumpor, där den ena är klar och har varit så i säkert två månader, den andra strumpan är fortfarande inte påbörjad.
En liten klänning till Barbie har också legat orörd i flera månader, ett orange sollinne likaså.
Ett par grytlappar, där den första är halvfärdig, hade glömt att jag börjat på dem.
Började på att sticka vars en gul kofta till mina tjejer, tror att jag har stickat ungefär fem varv på den första på första stycket.
Håller på med en tröja till mig själv, där jag hunnit till halva framstycket, den har legat så himla länge, så jag är inte ens säker på att jag vill ha den längre.
En mössa och halsduk till min man, men jag kommer inte ens ihåg vilket mönster jag stickar efter.
Sen började jag ju på ett par Jaywalkers förra veckan, och just nu är det de som är roligast att hålla på med. Vågar inte titta hur mycket halvfärdigt som ligger undanstoppat, detta är bara sånt som jag ser när jag tittar mig omkring på mitt kontor, där jag för närvarande förvarar alla mina garner i säkert förvar för barnen. Finns det något botemedel mot sånt här börja på nya saker hela tiden mani? Jag har ju så mycket jag vill sticka i svart, rött och metallic just nu, sen måste jag ju prioritera vantar och sockar till Sticka meras byten. Jag vill ha fler timmar på dygnet, det hade säkert löst en del problem.

Inga kommentarer: