onsdag 30 maj 2007

Ytterligare 2 färdiga objekt






Jag tänkte att mina tjejer skulle modella i sina nya tröjor, men det är inte alltid så lätt att stå stilla. Först stack den ena, sen den andra, sen ville de inte titta in i kameran, och när jag äntligen fick ordning på dem, ja då kom hundarna och dom var mycket roligare än vad jag var. Så jag fick ta ett par foton på bara tröjorna också.
Det var med en lättnadens suck jag fäste den sista tråden i dessa tröjor. I över ett år har de legat för att bli ihopsydda och få en halsresår. Jag var urtrött på dem redan när jag stickade dem, fastän de var snabbstickade. Är inte speciellt nöjd med dem nu heller. Knapparna är helt fel, de passar inte dit, men det får vara så. Den ena tröjan var jag lite slarvig när jag sydde ihop, så den har inte riktigt hittat formen så att säga. Men eftersom de passade precis så får de vara så, kul om de hinner använda dem lite åtminstone.
Vet att jag tycker det är hemskt att göra klart sånt som legat för länge, så jag måste nog försöka skärpa mig lite och se till att avsluta en sak innan jag börjar på nästa, men igår kväll var jag där igen. Började på ett par nya sockor, så nu har jag snart också ett par Jaywalkers. En åtminstone. Den första brukar vara jätterolig, sen när man vet hur det kommer att se ut, då är det mindre kul att fortsätta.

1 kommentar:

Anonym sa...

They look so cute! (the sweaters and the children) Second parcel is on the way today, sorry it's so late.


De utseende så skarp! ( den svettas och barnen ) Andra paket sitter i väg idag , ledsen den er så sen.

Your Secret Pal