tisdag 7 april 2009

Bloggtorka...

Det är evigheter sen jag hade tid att blogga, och när tiden fanns så fanns absolut ingen ork kvar.
Har varit hemma med sjuka barn igen en vecka och det är tufft. Fyra småttingar med magsjuka=ingen sömn och massor av tvätt.
Emellanåt har jag behövt lite terapi och då har det blivit stickning av disktrasor. Det kräver minimalt med tankeverksamhet, går snabbt att repa upp om det blir fel, eller så struntar man i det för det är ju trots allt bara en trasa, men jag skulle nog inte stå ut med att det fanns stickfel ens i en trasa så jag hade allt repat upp. Nu har åtminstone lagret fyllts på med lite nya fräscha trasor.
Detta är smått beroendeframkallande, dels att använda dem och dels att göra dem. Nu när jag är van skulle jag inte kunna leva utan dem. Om jag någon gång lägger fram en wettexduk så undrar alla varför vi ska använda en sån, de går ju knappt att torka med. Det blir många att sticka när barnen flyttar hemifrån.

Har länge haft ett drömprojekt i tankarna. Fick två härvor med flamfärgad röd ull i ett tidigare hemlisbyte, och visste direkt att det skulle bli en Candle Flame Shawl sen vet jag bara inte varför det tog en sån himla tid innan jag påbörjade den. Men här är den nu äntligen på stickorna.

Den var inte rent sammarbetsvillig med kameran, får ta en bättre bild ute nån dag.

1 kommentar:

Emma sa...

Du måste visa hur du gör DET HÄR! Det driver mig till vansinne att jag INTE KAN!!!!!!!!

Grrr.