torsdag 9 april 2009

Gammalt UFO har kommit fram

Dessa sockorna har sutttit på stickorna sedan januari förra året, och nu känns det som det är dags att göra dem klara. Efter lite grävande bland alla pågående projekt lyckades jag samla ihop inte mindre än 7 par sockor som aldrig blivit avslutade. Inte undra på att jag aldrig hittar några strumpstickor.
Dessa hade jag bara gjort halva första strumpan på, och jag har ingen vettig förklaring till varför jag lagt dem till sidan. De är snabbstickade och mönstret är lätt att komma ihåg. Ikväll gjorde jag den första sockan klar, och imorgon hoppas jag hinna en bit på den andra.

Hade tänkt sticka månadens socka i Stickamera sockklubb men inser att jag måste ta en sån där sticka färdigt alla påbörjade sockor månad. Får väl lägga aprilsockorna i min stickkö för framtiden, för de är faktiskt riktigt snygga tycker jag, och jag har det perfekta garnet för dem. Nu är det ju ledighet ett par dagar och även om jag behöver jobba, eftersom jag varit hemma med sjuka barn även denna veckan, så får man väl försöka njuta lite och bara göra sånt man känner för.

Inga kommentarer: