tisdag 26 februari 2008

Brea Bag på stickorna


Har tröttnat på strumpstickning och disktrasor, så det var dags för något nytt tyckte jag. Det var längesen jag stickade en väska sist, och den här Brea Bag blev jag helsåld på redan första gången jag såg den.
Det är härligt att äntligen ha kommit till skott. Det blir nog också lite av ett snabbprojekt, det är ju inte mer än 29 varv på varje stycke, sen kommer förstås sidstycket till. Valde ett garn jag hade liggande, men den hade nog blivit snyggare i ett slätt garn. Känner på mig att jag kommer att göra några såna här väskor till, skulle vilja ha en i varje färg. Hoppas på att hinna sticka andra stycket ikväll.
Känner att jag hoppat på för många KALs och mysteriestickningar på sista tiden, och har bestämt mig för att hoppa av ett tag och göra sånt jag känner för istället. Har börjat känna det här med vissa stickningar som ångestobjekt bara för att jag vill hinna bli klar i tid, och så vill jag inte ha det, jag vill sticka för att det är det bästa jag vet, inte för att jag måste. Älskar Stickameras val av marsmönster för sockklubben, så de ska jag börja på, men i min egen takt, sen tänkte jag försöka sticka lite påskkycklingar om jag hittar något kul mönster.

1 kommentar:

maLinka sa...

Wow! Den kommer att bli jättesnygg tror jag. Visst är Brea-mönstret kul att sticka!