torsdag 21 februari 2008

Jag är en usel bloggare





Det har inte varit mycket tid för att blogga, men mina händer har börjat fungera igen, så det har blivit en del stickning. Har fastnat för det här att sticka disktrasor, och tycker det är perfekta projekt att använda upp alla bomullsgarner till.

Har även hunnit sticka en spetshalsduk i mohair, men den ligger och väntar på att bli blockad.

Sen håller jag givetvis på med sockorna till Stickameras sockklubb, men det har varit segt. Har precis avslutat den första. Gillar sockorna men inte garnvalet. Hade gärna gjort dem i ett lite melerat garn istället.

Har fått väldigt mycket frågor om min regnbågssjal, och håller på att skriva ner mönstret. Min förhoppning är att kunna lägga upp det här på bloggen någon av de närmsta dagarna.


I`m such a bad blogger
There haven`t been much time for blogging, but my hands has began to work again and I`ve got a lot knitted. I started to knit a few dishcloths and now I`m stucked. I can`t stop. But it`s a perfect way to get ride of all cotton leftovers.

I`ve also knitted a lace scarf, waiting to get blocked.

I´m also working on a pair of socks, the first one is finished. I really love the pattern but I really don`t like the yarn.

I`ve got lots of questions about my Rainbowscarf, and are about to write down the pattern. I`ll probably post it here in a few days.



Inga kommentarer: