söndag 12 juli 2009

En lång stickpaus är över

Jag har aldrig förr känt mig så omotiverad till att sticka som jag gjort det sista halvåret. Så fort jag plockat fram mitt sticke så har jag bara tittat på det och känt ångest i hela kroppen. Det har varit skitjobbigt för jag älskar ju att sticka, och har alltid gjort.

Men i helgen blev jag plötsligt sugen på att sticka något litet igen. Det blev bara en disktrasa en Waffle Knit Dishcloth som är juli månads mönster för en grupp på Ravelry som heter Dishcloths R us.
Men efter denna var jag fast i stickningen igen. Har precis påbörjat en top och har redan flera andra projekt i tankarna.
Jag är så glad för egentligen har jag nog saknat stickandet.

Linnet får ni se en annan dag.

1 kommentar:

in-knit sa...

Välkommen tillbaka i "träsket"!
Kramar