lördag 18 juli 2009

Learning to spin

Har alltid velat lära mig spinna, men har aldrig haft någon som kunnat visa mig.
Men till min stora glädje så har min vän Carola blivit väldigt förtjust i att spinna och jag fick min första lektion av henne.
Ni ser så koncentrerad jag är va?
Det var precis så kul som jag tänkt mig och minst lika svårt. Jag höll på i flera timmar men det blev inte många meter garn.
Har lite svårt med det där att göra flera saker samtidigt vet ni.


Men skam den som ger sig. Jag ska lära mig spinna om det så tar hundra år.
Hade lyxen att få låna med mig spinnrocken hem och träna lite. Har suttit där en stund varje dag och vissa dagar känns det som om det faktiskt blir bättre och bättre, andra dagar funkar det inte alls.

Så här ser det första garnet ut, inte mycket för världen kanske men jag är väldigt stolt över det.

2 kommentarer:

Carola sa...

Vad kul att du äntligen lade upp bilder. Jag är helt övertygad om att du snart hajar galoppen och det blir jättefina garner av det.

Emma sa...

OJ! Vilka fina skor du har!!! ;-) haha. men du är fin ändå!