måndag 13 juli 2009

Sommarlinne på stickorna

Det här underbart mjuka garnet köpte jag för ett tag sen, utan att ha en aning om vad jag skulle sticka med det.
Två härvor har jag och jag hoppas de räcker till ett linne.
Garnet är Ruca Multi från Araucania, 100% sockerrör. Färg nr. 3

Garnet är supersnyggt, supermjukt och lättstickat, men jag tycker inte att det håller formen så bra.
Stickar en av topparna i senaste numret av Filati Handknitting nr. 37, modell 6. Tycker att dessa färgerna är mycket snyggare än modellen i tidningen. Jag tillhör ju den skaran som gillar när garnet poolar sig, och det har det gjort jättesnyggt här på linnet.
Har stickat slut på första ärvan och håller tummarna för att jag slipper köpa mer.
Hur snyggt och mjukt garnet än är tror jag inte att det är något jag skulle köpa igen. Nu måste jag gå och nysta garn innan Dexter börjar.

Inga kommentarer: