tisdag 27 mars 2007

Ännu ett färdigt objekt - Another FO


Ännu ett objekt som blivit slutfört, inget stort, men ändå. En klänning till tjejernas Barbiedockor. Fattar inte varför vissa saker ska vara så sega att avsluta. Det är mycket lättare att börja på något nytt, hur invecklat och stort projekt det än är.
Nästan varje dag funderar jag på att börja på något nytt, men lyckas för det mesta tala mig själv tillrätta. Har lovat mig själv att den 1 april får jag lov att börja på precis hur många nya saker som helst om de bara går i Project Spectrums färger för april-maj. Gult, grönt och rosa, men fram tills dess ska så mycket som möjligt fullföljas och göras klart. Har gått igenom mitt enorma garnlager och letat garner i passande färger, så nu håller min hjärna på att sprängas av alla nya ideer.
Another finished object, nothing big, but finished at least. A dress for the girls Barbie`s. I cant understand why it`s so hard to finish some things, when it`s so easy to begin on new projects no matter how big or difficult the projects may be. Almost every day am I thinking about to start on something new, but most of the times I can convince myself that it`s a bad idea. I have promised myself that the 1 of april can I start as many new projects as i want to as long as they follow Project Spectrums colors for april-may. Yellow, green and pink, but until then I have to finish as many UFO:s as possible. I have been going through my hugh yarn stash and been looking for yarns in these colors, and now is my head so full of ideas that my brain is about to explode.

Inga kommentarer: