lördag 31 mars 2007

Ytterligare två färdiga objekt

Äntligen har jag blivit klar med min halsduk och mina vantar, så där lagom när vårvärmen slår till. Men bättre sent än aldrig, nu har jag det åtminstone klart inför nästa vinter. Förstår mer och mer det där resonemanget att man ska sticka sommarkläder på höst och vinter, och vinterkläder på våren och sommaren. Åtminstone om man som jag har svårt för att avsluta saker och ting. Jag blev åtminstone nöjd med resultatet, nu tänkte jag ge mig på lite "riktig" stickning istället. Känner mig lite sugen på att sticka en spetssjal, men hittar inget mönster som jag riktigt fastnat för, men det dyker säkert upp.
Häromdagen anmälde jag mig till Karen`s GloveKAL, de vantarna är helt underbara. Nu gäller det bara försöka hitta ett garn som passar. Har lite svårt att bestämma mig för vilka färger jag ska välja.

1 kommentar:

Anonym sa...

Häftiga bilder. ;) Hemlis