tisdag 13 november 2007

Feather & Fan sjalen är klar

Jag har äntligen fått klart min Feather & Fan Comfort Shawl. Är supernöjd med den, och den var så himla rolig att sticka. Synd att jag inte fick bättre bilder på den, men det är sånt man får stå ut med. Antar att det blir en till så småningom. Denna har jag ju skickat till min Sjalbyteskompis Britta i Danmark. (Stickameras sjalbyte). Jag har blivit besatt av de här sektionsfärgade garnerna, och vill ha dem till allt.

Sjalen i den ospunna ullen har tagit en liten paus, och just nu håller jag på med vars en julklappströja till mina tvillingflickor. Bilder kommer snart (hoppas jag). Har så himla mycket på gång just nu, dessutom fick jag inbjudan till Ravelry för ett tag sedan, och det är så himla spännande. Så himla mycket att titta på, och stickkön den bara växer och växer. Jag har precis börjat jobba efter flera års föräldraledighet, och känner att sticktiden har krympt en aning, till min stora förtvivlan. Just nu vill jag inte alls jobba, bara sticka hela dagarna.


The Feather & Fan Comfort Shawl is finally done.

I`m very pleased with it, and I really enjoyed knitting it. To bad that I didn`t get any better pictures on it, but I guess that happens sometimes. I`m probably going to do another one someday, because I sent this to a Pal in Denmark in a Shawl swap.
I have totally fallen in love with this kind of yarns, which i dyed in sections of colors.

My pre-yarn shawl has taken a little break, and I`m working on sweaters for my twingirls. Hope I can finish them before Christmas, they are supposed to be Christmasgifts.
Beside all this I got an invitation for Ravelry a few weeks ago, and that is so exciting. My knittingqueue is growing every day.
I started to work two month ago after staying home with my kids for a few years and I don`t have much knitting time anymore. I don`t wanna work right now, I just wanna knit.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken underbar sjal! Jag förstår känslan av att hellre vilja vara hemma och sticka än jobba. Men vi har helt olika skäl till den känslan.

Anonym sa...

Superfin sjal!
Varifrån köper du dina 1-trådiga ullgarner? har du något att rekommendera? Hittar bara tråkigt grått när jag letar. Blir jätteglad om du mejlar något tips: hstintan@gmail.com