fredag 30 november 2007

Snart advent


Salina sjalen är färdig och är just nu på väg att flytta hem till sin nya ägare i USA någonstans. Den gick väldigt snabbt att sticka och det gick inte åt speciellt mycket garn. Den var ganska tråkig att sticka tycker jag, så det lär inte bli fler.
Borde putsa fönster och städa lite idag, så att man vågar plocka fram adventsljusstakarna sen, men jag har bara ingen lust, hoppas det blir lite tid över imorgon istället.
Idag vill jag bara sätta mig ner och mysa med mina garner. Håller på att fota dem, och ska lägga in dem på Ravelry tänkte jag. Jag visste att jag hade mycket garn, men trodde inte att det var så himla mycket. Borde sticka i snabbare takt än jag handlar, men så är tyvärr inte fallet. Har börjat på några nya stickprojekt bl a en Clapotis och en mössa. Det är alltid lika kul att börja på något nytt, och alltid lika segt att avsluta dem helt. Lite märkligt tycker jag.
The Salina Shawl is finished, and is right now on a plane on it`s way to the new owner in US somewhere. It was knitted very fast, but a little bit boring. This is probably both the first and last Salina I`m doing.
I`m about to picture all my yarns, so that I can add them to my stash at Ravelry. I knew that I had much yarns, but not that much. I must learn to knit faster than I shop, if that is possible.
I have started on some new projects, a Clapotis and a hat. I love to begin with new projects, but I find it so hard to complete them.

1 kommentar:

Sharon Rose sa...

Thank you SO MUCH!!! I love the shawl and all the little surprises. The tiny Santas are a riot! You are so amazing. I hope you have a glorious holiday!
Sharon