lördag 23 augusti 2008

Amigurami premiär


Jag har länge varit sugen på att prova på amigurami, men eftersom mina virkkunskaper inte är så stora, så har jag inte riktigt vågat. Här är mitt första försök, och jag är riktigt nöjd., och kul var det. Nu vet jag vad jag ska göra av alla mina restgarner. Barnen blev så förtjusta i den lilla nyckelpigan, så nu vill alla att jag virkar något till dem. Har inte lyckats hitta så många mönster på svenska, och jag tror inte jag klarar av att följa ett engelskt virkmönster, med tanke på att jag knappt klarar av att följa ett svenskt. Men nyckelpigan gick snabbt att virka upp så jag kan nog göra ett par till innan jag tröttnar på mönstret.

3 kommentarer:

Frida sa...

Jag har en utmaning till dig på min blogg! Vilken fin nyckelpiga, jag älskar nyckelpigor! Kan dock inte virka alls, blir jättefult när jag försöker...

Britt sa...

Nyckelpigan blev jättegullig!
Britt

Anonym sa...

Det blev ju jättebra!