onsdag 13 augusti 2008

Det bidde en väska

Symaskinen har varit framme. Det är så många år sen jag sydde sist att jag knappt kom ihåg hur man trädde den. Det var riktigt kul att sy, fattar inte varför jag slutade med det. Denna lilla väskan är till ett byte. Utmaningen var att göra något nytt av ett par gamla jeans. Jag tyckte den blev riktigt söt. Dessutom var den superenkel att göra. Får nog leta upp lite fler par jeans.



Jag har varit riktigt kreativ de sista dagarna. Stickat och virkat lite lappar till ett annat byte. Tre lappar i rött, gult och orange. När jag hörde att hon ville ha de färgerna tänke jag att hon kan inte vara klok. Jag avskyr verkligen orange, men när jag var klar med dessa var jag helsåld på att göra en likadan till mig själv, så det blir det kanske efter den blåa, den lila, den rosa och ja just det den andra blåa också.


Och till sist tre lappar i pojkfärger. Inte lika roliga, men det var så hon som skulle ha dem önskade sig dem. Nu ska dessa skickas iväg och jag får se om mina blåa lappar dyker upp med posten. Spännande....

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad är det för byte då?