måndag 10 september 2007

Det går framåt med spetssockorna



Jag kämpar på med mina spetssockor, och tycker faktiskt att jag hunnit ganska långt nu under helgen. Förhoppningen är att de ska bli klara ikväll, om nu bara barnen somnar i tid.

Det känns som jag stressat på som en galning, så jag hoppas att jag inte hittar några fel sen, för sånt klarar jag inte av. Jag gillar egentligen inte att stressa på med stickning, och stickar väl antagligen inte så jättesnabbt heller, kanske ytterligare ett skäl till att jag inte får stickat så mycket som jag skulle vilja, men just nu har jag massvis med nya projekt som jag vill börja på, och dessa sockor har suttit på stickorna sen i vintras, så de måste bara bli klara nån gång, sen blir det de sista få varven på Feather and Fan sjalen, innan nytt garn får kika fram från gömmorna. Jag längtar.

I`m making progress with my lace socks

I`m working on my lace socks, and I think I`ve made great progress during the weekend. I hope I´ll be able to finish them tonight, if only my kids will fall asleep in time. It feels like I have been stressing with them, and I hope I wont find anything that has been wrong, because I hate when it isn`t perfect. I don`t like knitting to fast and I guess that I can`t either. That might be one of the reasons why I don`t get as much knitted as I want to. Right now I have so many new projects that I want to start with, and this socks has been on the needles since last winter, and are about to become an UFO. I have to finish them, then the last few rows on my Feather and Fan shawl, after that can I finally cast on with something new. I can`t wait.

Inga kommentarer: