tisdag 11 september 2007

Färdigt objekt - spetssockorna klara


Jag är så glad att de äntligen är klara, men naturligtvis upptäckte jag ett fel på dem och var tvungen att dra upp en bra bit. Hade missat att göra ett omslag. Struntade först i det och tänkte att jag kan nog leva med att det är ett hål mindre på den ena, men jag ångrade mig och det är jag så glad för nu efteråt. Hade det inte varit så att jag ville påbörja nåt nytt hade jag aldrig funderat på att låta felet vara överhuvudtaget. De skulle behöva en blockning, men eftersom jag inte har några sock blockare får det vara, hoppas att de hittar formen efter tvätt, får väl ta på dem blöta. Nu är det Feather and Fan Comfort sjalen som ska göras klar, den känns nästan lite vemodig att avsluta, jag gillade verkligen att sticka det mönstret.
FO - lacesocks is done
I`m so glad they finally are done, but of course I noticed that I missed a YO and had to frog a lot of rows. At first I didn`t care, thought I could live with it, but I`m glad I changed my mind. If it wouldn`t be for all the new things I want to start with I would never even think of letting there be mistakes in my knitting that I don`t fix. The socks could need to be blocked but I don`t have any sockblockers so I hope they find the right shape after wash, if not I`ll have to wear them while they`re wet.
Now am I going to finish the Feather and Fan comfort shawl, and I feel a little bit sad about it because I really enjoyed knitting it.

1 kommentar:

Anonym sa...

Himla snygga vart sockorna.
Din x-hemliga vän Camilla