fredag 7 september 2007

Färdigt objekt - Spiralling socks

Det har varit väldigt ont om sticktid på sistone, och en av orsakerna är de små sötnosarna här på bilden. De har verkligen sett till att vi har haft att göra under de sista veckorna, och alla fyra ( en gömmer sig bakom de andra) är väldigt intresserade av stickning, om än på sitt eget sätt. Nu har tre av dem flyttat hemifrån och endast sötnosen längst till vänster bor kvar hemma, och här är det tänkt att hon ska stanna. Hon heter Honey och hänger mig i hasorna 24 timmar om dygnet, men det händer att hon sover och då passar jag på att sticka.

I`ve had very little knitting time during the last nine weeks, and one of the reasons are the cuties on the picture. They have kept me buzy now for weeks, and I know that I`m alive. All four of them loves knitting (one is hiding behind the others), but in their own way. Three of them have now moved out, and only the cutie to the left is still here, and she is supposed to stay. Her name is Honey, and she follows me 24 hours a day, but it happens that she falls asleep, and that`s when I`m knitting.

Mina Spiralling socks för Sockamania är äntligen klara, om än inte i tid. Men jag är nöjd med dem och de var roliga att sticka, kommer nog att göra ett par till så småningom fast i ett enfärgat garn. Har just nu plockat fram ett gammalt UFO som jag tvingar mig själv att avsluta innan jag får börja på något nytt. En styck spetssocka och min Feather and Fan Comfort Shawl ska avslutas innan jag börjar på något annat. Har ett snyggt brun/orange förgarn som jag funderar på att sticka en sjal i. Har aldrig stickat med sådant garn förut, och ser med spänning fram emot det. Måste bara hitta ett bra mönster först.



My Spiralling socks for Sockamania is finally done, (but not in time). I love them and I enjoyed knitting them, I`ll probably make another pair in a solid color some day. At the moment am I forcing myself to finish an old UFO, before I let myself start with something new. I have one lace sock and the Feather and Fan Comfort Shawl that I`m going to finish. I have a nice preyarn in brown/orange that I`m thinking about making a shawl of. I`ve never knitted in that kind of yarn before and I really look forward to it, but I need to find a nice pattern first.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så söta hundvalpar, helt bedårande, det är ett tag sedan vi hade sådana här i huset, dock storleken mindre.
Kul att få se det du stickar, snygga alster hela vägen.
Kram