fredag 21 september 2007

Hemlispaket kom idag


Jag fick paket från min Hemlis 2 idag, och det satte verkligen guldkant på min tillvaro. 2 härliga röda härvor, jag älskar den färgen. Får väl klämma och känna lite på dem och se om de berättar vad dom vill bli. Himla god choklad fick jag också, och torkad dill och persilja, ska se om jag har några snygga burkar att förvara det i. Tack min Hemlis vem du nu är.

Jag har inte haft ork eller lust varken att sticka eller blogga den sista veckan. Mitt föl råkade ut för en olycka förra helgen, och är just nu på djursjukhuset och kämpar för sitt liv. Hade aldrig kunnat föreställa mig att man har så mycket känslor för ett djur, vågar inte ens tänka på hur det varit om det varit något av barnen. Sticklusten kommer säkert tillbaka när allt lugnat ner sig, men just nu är hela min tillvaro ett enda kaos.


Secret Pal parcel arrived today
I got a parcel from my Swedish Secret Pal today, and that sure made my day. 2 beautiful skeins in a great red color that I love. I have to touch them and look at them and see if they tell me what they want to be knitted into. I got some very good chocolat too, and some dryed herbs. Thankyou my Secret Pal , whoever you are.

I haven`t been able either to knit or to blog the last week. My foal was in an accident last weekend, and is right now spending time at the veterinary hospital, fighting for his life. I couldn`t imagine that it was possible to have that much feelings for an animal, I don`t wanna know how it would feel if it were one of the children.
But I`m sure that I`ll be back knitting again as soon as this is over.

2 kommentarer:

Ullstina sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Jenny sa...

Oh no, that's so sad. I just read about your foal.