fredag 14 december 2007

Kalenderhalsduken


Plockade fram kalenderhalsduken som jag påbörjat och insåg att jag låg efter. Jag har inte stickat mer än fram till den 5 rapporten. Använder ett gammalt garn jag hade liggande för jag var osäker på om det var något jag hade lust att lägga pengar på, men den är faktiskt jättefin, tycker mer och mer om den, och börjar ångra garnvalet. Bilden gör den ingen rättvisa alls. Däremot är det lite väl mycket stickning på den varje dag om man ska hänga med, det finns ju annat också som borde göras klart. Tänkte försöka sticka ikapp så mycket jag hinner idag, så kanske den är färdig till jul iallafall.
Calenderscarf
I picked up my calenderscarf which I`m working on and realized that I´m far behind. I have only knitted the first five clues. I`m using an old yarn from my stash, because I wasn`t sure that it was worth putting any money on, but it looks great actually and I`m beginning to like it more and more, and I`m not sure that the choice of yarn is the best. It looks much better than on the picture. It´s a little bit to much knitting on it every day for me, because I have a lot of other things to do, but I`m going to knit on it today, and perhaps it`s done by Christmas anyway.

4 kommentarer:

emma sa...

Själv hittade jag till halsdukskalendern först härom dagen.. Jag följer redan Fröken fräkens och Johannas och tänker nog ta halsduken som vårkalender istället :) Lycka till!

stickanna sa...

Vad fin den är. Precis som emma så hittade jag den nyligen och tänkte nja, kanske. Men när jag såg din så blev jag riktigt sugen....

Sanna sa...

Ja, den blir verkligen jättefin, känns som den är väl värd att göra. Ska se om det går att skriva ut mönstret, så gör jag nog också min klar efter julhelgerna.

Anonym sa...

I am searching for the 2007 calendar scarf pattern. Would you help me?