torsdag 27 december 2007

Snowflakes


Julen är nästan över och det börjar bli lite tid över för stickning mellan varven. Har stickat förstan sockan på Sockamanias december mönster "Snowflake". Är inte van vid att sticka med två färger, och resultatet är inte världens bästa, men jag är nöjd ändå. Med lite träning kan jag kanske lära mig det också. Ska försöka lägga på ett kol och bli färdig med den andra också innan årsskiftet. Men i detta huset händer det alltid en massa oplanerade saker som ibland ställer till det för en.
Ta julafton t ex. Jag hade varit uppe länge kvällen innan för att hinna slå in alla julklappar och förbereda det sista för att slippa stressa på självaste julafton. Till följd av detta är jag dödstrött nästa morgon och vaknar inte när barnen vaknar. Blir väckt av 4-åringen som kommer in och säger Kolla jag har gjort en frisyr. Med vad undrar jag i samma ögonblick som jag känner lukten av färg. Då har de alltså öppnat en helt ny burk med klarlack och smetat i håret. Gissa hur de såg ut när vi åkte bort på kvällen. Just det, stelnat hår som spretade åt alla håll, och jag som försökt odla långt hår på tjejerna. Mattor, kläder, golv och möbler som är förstörda och snart tre väldigt kortsnaggade barn, och som om detta inte skulle räcka avslutar en av tjejerna julaftonen med att spy ner hela min nya bil som jag bara hunnit ha i 4 dagar. Visst är väl julen underbar?

2 kommentarer:

Eva i Halmstad sa...

Och jag som tyckte min maginfluensa var jobbig, förstår att du haft de tungt .
Gott slut på dej, o Gott Nytt År,
Eva.

Sanna sa...

Som tur är kan man se tillbaka på allt elände med ett gott skratt när det väl är över. Men att ha 4 barn mellan 2-4 år är ganska tufft nästan jämt.

Gott slut och ett Gott Nytt År önskar jag dig och alla andra också.