måndag 17 december 2007

Nya strumpgarner


Lite nya strumpgarner har det blivit, denna gång från Sleeping Dragon. Jag blev totalt förälskad i färgerna direkt när jag såg dem. Har massor av strumpmönster i min stickkö som kräver lite lugnare färgväxlingar i garnerna. Jag har en förmåga att alltid välja fel färg till mina projekt. Men har nu ett ganska stort lager på just sockgarn och då kanske det går lättare.
Gick med i Stickameras sockklubb häromdagen. Ska bli kul med en svensk KAL, har annars bara varit med i utländska. Tycker det är så kul att se alla andra göra samma projekt som jag själv, och se alla helt olika resultat beroende på just färger och garnval, så detta ser jag verkligen fram emot. Har just nu två par strumpor på stickorna, så det blir till att lägga på ett kol innan 1 jan så att stickorna är lediga tills dess.
New sockyarns
My stash has grown with some new sockyarns, this time from Sleeping Dragon. When I saw the colors, it was love at first sight. I have lots of socks in my knitting queue where I prefer slower colorchanges, and these would be perfect I think. I`m an expert in choosing the wrong colors for my projects, but now when I have a great stash of sockyarns I might be easier. I joined a Swedish sock-KAL the other day Stickameras sockklubb . I`m looking forward to a Swedish KAL, have only been taking part of KALS from other countries before.
I love when several peoples are doing the same thing, and when I can see all the different results just depending on colors and yarnchoices, so I really look forward to this. I have two pairs of socks on my needles right now, so I better hurry up before January 1, so that my needles isn`t occupied by then.

4 kommentarer:

Susilull sa...

Vilka härliga färger!!
Har inte bestämt om jag skall gå med i sock-klubben än, jag och strumpstickning kommer inte riktigt överens...

Eva i Halmstad sa...

Vilka vackra färger du hittat, var har du köpt som?
Tycker också att de ska bli skoj med sockklubben och ser fram emot starten.
God Jul på dej.
Eva.

Anonym sa...

Vilka underbara färger!
Jag har gjort iordning ditt paket idag. Tyvärr kommer det inte att hinna fram till dig innan jul. Men du har något att se fram emot efter helgen.

Önskar dig en riktigt God Jul!

Anonym sa...

Tack för hemlistiden och God Jul!