måndag 7 april 2008

FO - Spirogyra

Mina Spirogyra är klara och jag älskar dem. De var riktigt roliga att sticka, och det gick ganska snabbt. Mönstret syns inte jättetydligt i så här mörkt garn, men jag tycker de är snygga ändå. Dessa är en mönsterrapport kortare än den långa modellen, och jag använde samma storlek på stickorna hela vägen.
Garnet är Atacama 100% alpacka från Araucania. Mjuka och gosiga är dem. Bilden blev lite dålig och gör dem inte alls rättvisa.

Nu får jag väl fundera ut vilket som ska bli nästa projekt. Har massvis på stickorna, men känner ändå för att börja på något nytt.

Ska sätta mig och försöka jobba en stund, mina barn är friska och på dagis för första dan på en hel månad, så får jag väl hoppas jag har funderat färdigt när kvällen kommer, för jag är så himla sticksugen.

4 kommentarer:

Carola sa...

De blev jättesnygga! Grattis tilll avslutat projekt.

Jag vill förresten bara tala om att du har smittat mig. Jag har åtminstone tre projekt på g :)

En sjal, den där gröna tingesten som blir en blandning mellan en filt och en sjal, samt ett par sockar.

Sen har jag ju förstås min mormorsrutefilt och min ripplefilt också ... :)

Sanna sa...

Jag är supernöjd med dem.

Vad kul att det smittat, visst känns det bra att ha olika projekt att välja på efter humör, ork el dyl.

Vi hörs snart.

Emmas dagar sa...

Läckra!

Sanna sa...

Tack!