måndag 14 april 2008

Juno Regina på stickorna


Stickade lite på min Juno Regina igår. Trodde jag skulle hinna klart med chart 2, men det blev till att repa upp en massa varv istället. Lyckades skaffa mig en maska för mycket på något konstigt vänster.Har nu halva den sista upprepningen kvar, innan jag kan börja på chart 3.
Garnet är ett handfärgat lace garn från Handpaintedyarn i färgen Mystic Blue. Färgen är helt underbar, ungefär som ett par blekta jeans. Stickar med st nr 3,5 men hade nog kunnat gå upp ett steg, med tanke på att jag stickar ganska hårt, men jag vägrar börja om så det får vara. Känner mig piggare idag än jag gjort på länge så förhoppningsvis kommer jag en bit ikväll.
Går och knåpar på vad jag ska skicka till min spetsbytes kompis. Det känns inte lätt, varken vad gäller garn eller mönster. Får nog skicka ett mail och ställa lite fler frågor, vill ju att hon ska bli nöjd med sitt paket.

3 kommentarer:

Carola sa...

Du måste komma och hälsa på. jag har köpt Handmaiden's Sea silk i två olika färger.

*dräggel* !!!!

in-knit sa...

Ser fint ut, jag funderar också på Juno Regina, men tycker jag har för mycket på gång just nu! Konstigt att det inte fungerade med inlägg på min blogg- jag accepterar ju alla - hihi! Självklart ses vi nästa café, tycker det känns långt till dess! Hör av dig om du har lust att träffas innan! Nattiskramar! Ingrid

Sanna sa...

Jag vill jättegärna träffa er båda, men håller på att stressa ihjäl mig med jobb just nu. Efter 5 maj har jag mer tid över, så vi kan väl se då.

Ha det bra så länge.