onsdag 2 april 2008

Spirogyra på stickorna

Det känns som om det var en evighet sedan stickorna var framme. Har varit hemma med sjuka barn i princip hela mars månad, och det har inte varit en lugn stund. När jag såg att aprilmönstret i Stickameras pulsklubb
var Spirogyra jag bara tvungen att leta fram lite garn och stickor i passande storlek. Jag älskar verkligen detta mönstret, tyvärr försvinner det lite i det här mörka garnet, men de är ursnygga på. Hade tänkt att sticka den långa modellen, men blev osäker på om garnet skulle räcka, så de är en mönsterrapport kortare, men de hade inte kunnat vara längre. Tänkte sticka ett par till fast i ett ljust garn och den korta modellen, men det får bli längre fram.
Ikväll ska jag på Stickcafé för första gången i mitt liv, och ser verkligen fram emot det. Kan bara inte bestämma mig för vilken stickning jag ska ta med mig, får nog bli något som inte kräver så mycket koncentration, för jag är så trött så jag undrar om jag ens hade fixat att hålla ordning på en rät, en avig osv.
Har suttit uppe och jobbat hela natten omväxlande med att jag varit ute och gått med en av mina hästar varannan timme hela natten. Hon är sjuk och får inte ligga ner. Trodde inte att det kunde vara så mörkt och kusligt på nätterna, kom fram till att jag faktiskt är mörkrädd. I vanliga fall har jag alltid hundarna med mig när jag är ute, men det kunde jag inte nu.
Nä, fy vad jag babblar, måste jobba. Har ca. 50 pärmar som ska bokföras, ett 20 tal bokslut som ska göras, och jag vågar inte ens tänka på hur många deklarationer jag har kvar att göra. En månad till med jobb upp över öronen, sen ska jag sticka i flera veckor.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Smartphone, I hope you enjoy. The address is http://smartphone-brasil.blogspot.com. A hug.