onsdag 9 april 2008

Slippery Socks på stickorna

Härligt att ha ett nytt projekt på gång. Det blev Slippery Socks som är månadens mönster i Stickamera sockklubb.

Varför ska det vara så svårt att välja garn? Jag har massvis med sockgarner, och de är ju köpta för att stickas med, men jag tycker det är synd att använda dem. Ibland kan jag byta garn 5 gånger innan jag bestämmer mig, och för det mesta väljer jag ett garn som jag inte tycker så mycket om för att ha de finaste kvar. Knäppt va?

Denna gången har jag valt ett garn som jag verkligen gillar, och som jag tror kommer bli super till detta mönstret. Alltid lika spännande att se hur ett handfärgat garn beter sig.

Funderar på att anmäla mig till Stickameras Juno Regina KAL. Den sjalen har stått överst på min sticklista länge nu, men jag har så många spetsprojekt på gång så egentligen borde jag vänta.
Fast ett mer eller mindre kan ju inte spela så stor roll. När min jobbtopp är över efter 5 maj kommer jag att ha massor av tid till att sticka.

2 kommentarer:

in-knit sa...

Jag förstår precis vad du menar! Man vet ju aldrig om där är något annat man hellre vill använda just det garnet till - och det man tagit finns ju inte kvar i högen längre! Jag har samma bekymmer innan jag bestämt mig.
Ingrid
p.s. jag har lagt till din blogg bland mina länkar - hoppas ok? :)

Sanna sa...

Hej på dej!

Vad kul att du hittat hit. Tack för en trevlig kväll på Garnverandan. Försökte skriva en kommentar på din blogg, men det ville sig inte alls.

Vi ses väl på nästa stick café?