fredag 11 april 2008

Ännu ett FO



Min röda sjal är klar. Det gick ovanligt snabbt för att vara mig, och med tanke på hur lite sticktid jag har är en vecka nog rekord. Mönstret heter Aunt Phebe`s Comfort Shawl. Snabb och lätt stickning, vilket passar mig perfekt för tillfället. Den är stickad i ett kid mohair garn och det gick inte åt mer än ett nystan.
Det måste vara den billigaste sjalen jag stickat också, för garnet köpte jag på Tradera för ett tag sedan för 8:- inkl. porto. Ett riktigt kap så att säga.
Försökte mig på att sticka lite på mina Slippery Socks igår, men det funkade bara inte. Min hjärna var rent tom efter att ha jobbat hela dan, så jag kunde inte ens skilja på räta och aviga maskor. Får plocka fram en supersimpel stickning så länge så får jag se om hjärnan kommit ikapp till helgen och fortsätta på dem då.
Anmälde mig till SpetsbytetStickamera igår. Hade bestämt mig för att inte göra det men i sista minuten kunde jag bara inte hålla mig längre.
Har anmält mig till Juno Regina KALen också, men kommer inte att börja på den förrän efter den 5:e maj. Men jag får väl fundera lite på vilket garn jag ska använda under tiden. Tror jag ska se om jag har något blått liggande nånstans som räcker.






























Inga kommentarer: