måndag 9 februari 2009

Det tar aldrig slut...

Jag var hemma hela förra veckan för att minstingen var sjuk. Nu är det dags med nummer två, och det ser ut att bli hela denna veckan också.
Ibland kan det faktiskt vara riktigt skönt, men just nu är jag innerligt trött på det. Jag har inte jobbat mer än två dagar sen 21 december, och det är knäckande.
Lite julledigt, jag har varit dålig och alla barnen har turats om med än den ena och än den andra åkomman.
Det blir inte speciellt mycket stickande för tillfället heller och det saknar jag. När sjukorna är över lär jag ha en hel del arbete att ta igen, så det lär dröja innan stickorna går varma igen.
Har åtminstone börjat på februari månads sockor i Stickamera sockklubb.
Det var lite pilligt med kanten, jag stickar hysteriskt hårt och höll på att knäcka mina stackars bambustickor. Hade jag nu inte haft så himla många stickningar igång så hade jag väl haft bättre stickor lediga. Men, men.


Så här ser mina Hearts For You sockor ut för tillfället.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har motsatt problem - jag stickar så löst så just nu (jag har ju bara hållit på i två år) har jag kommit fram till att ha en storlek mindre stickor OCH en storlek mindre så blir det typ bra, ibland ändå lite för stort. Så jag har inte riktigt kommit underfund med strumpor och vantar eftersom jag stickar så löst att stickorna bara ramlar ur maskorna - det går ju bra på rundsticka när det är tillräckligt stort för att det ska gå att använda. Vacker blev kanten i alla fall - även om den var lite knepig.