fredag 27 februari 2009

Hearts For You

Mina februarisockor "Hearts For You" för Stickamera sockklubb är klara!Hade lite bekymmer i början med bubblorna. Jag hade bara bambustickor lediga, och eftersom jag stickar så våldsamt hårt, så höll jag på att knäcka dem flera gånger, men det blev ju bra till slut.
Det blev lite segt i slutet med all slätstickning, men de blev ganska läckra. Jag valde att göra en förstärkt häl, och dessutom gjorde jag en annan tå.
De är stickade i garn som heter Yarnhouse Fannie, och det är ett av mitt absoluta favoritsockgarner. Färgen heter Tropical Punsch. De är så läckert knallrosa med rött och orange i, har inte valt ut något garn till marsmönstret än, men nu får det vara en paus från rosa ett tag känner jag.
Min dator havererade för någon vecka sedan och det finns verkligen inget värre, snacka om att man är teknikberoende. När datorn väl var fixad, då krånglade mitt internet istället. Trodde att
jag skulle gå under, men nu funkar allt igen, och det känns som om jag har massor att ta igen.

4 kommentarer:

Annas garndrömmar sa...

Vad fina dina sockor blev! Och färgen på garnet passar ju perfekt till det mönstret!

Britt sa...

Jättefina sockar. Du har verkligen fått "bubblorna" att synas.
Jag håller på med andra sockan nu, men mitt mönster syns inte alls så väl som ditt.

Anonym sa...

Jättefina sockar!!

Sanna sa...

Tack för alla snälla kommentarer om mina sockor.
Visst är det väl lustigt med sockgarn, vissa är jättefula i sina nystan och blir jättefina stickade och andra är tvärtom. Man vet aldrig vad man får.Det är en del av det jag tycker är så kul just med att sticka sockor.