torsdag 5 februari 2009

Saartje`s Bootees

Har stickat ett par Saartje`s Bootees de är sanslöst söta tycker jag. Tyvärr har jag ingen nyfödd bebis att ge dem till, så de får ligga på vänt tills det dyker upp en. Det var ett ganska omständigt mönster tyckte jag med många trådar att fästa, och en tråkig söm att sy. Om jag ska göra fler av dessa kommer jag att sticka dem annorlunda. Det svåraste med dessa var nog att hitta knappar som passade till. Jag tycker att jag har knappar i det oändliga, men till dessa fick jag offra en babytröja.


Jag har massor av roliga projekt i min stickkö, men nu har jag tvingat mig själv att avsluta något som redan är på stickorna innan jag påbörjar något nytt.
Har plockat fram mina Rock and Weave socks som jag inte kan begripa varför jag lagt till sidan. De är jättesnygga, roliga att sticka och garnet är underbart. Hade kommit en bit på andra sockan men fick inte till det riktigt, så jag rev upp den och började om igen. Har snart gjort halva och längtar efter att påbörja något annat kul.
Är fortfarande hemma med sjuka barn, men nu är de på bättringsvägen och jag har möjlighet att få något litet gjort. Vill helst bara sätta mig ner och sticka, men jag måste verkligen städa och tvätta undan lite.

Inga kommentarer: