lördag 14 februari 2009

Hemlis 5

Så kul med en ny Hemlisomgång!

Idag blir det bara lite frågor och svar på Hemlisfrågorna.

1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om? Ull, merino, alpacka, silke, lin, bambu stickar jag gärna med, men jag gillar alla naturmaterial. Rena akrylgarner gillar jag inte alls.

2. Vilka är dina favoritfärger? Är just nu inne i en grön och blå period, men gillar i princip alla färger beroende på vad jag ska göra. Alla färger är fina om man bara använder dem till rätt projekt.

3. Är det någon färg du absolut inte tycker om? Är inte speciellt förtjust i orange och turkos.

4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?) Föredrar stickor i trä, gärna strumpstickor eller rundstickor.

5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan? Har stickat i 30 år och anser att jag är någonstans mellan mittemellan och avancerad.

6. Dricker du kaffe? Te? Dricker både kaffe och te.

7. Är du allergisk mot något? Nej

8. Vilken slags musik tycker du om? Rockmusik i alla former

9. Favoritgodis?Choklad och lakrits

10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.)Spinner och virkar

11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv...Spetssjalar och strumpor är ganska hett just nu, men jag stickar gärna annat också. Försöker att variera mig.

12. Prenumererar du på någon sticktidning?Allt om handarbete om det räknas som en sticktidning.

13. Har du något drömprojekt på önskelistan? Massvis, kan inte välja ut något specifikt

14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått?Ja, och mitt handledsmått är ca 17 cm.

15. Tycker du om att sticka pulsvärmare?Ja

16. Stickar du sockor?Ja

17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.)Stl. 37

18. När fyller du år?14 juni

19. Stickar du med pärlor?Ja

20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?)Har aldrig tid att läsa några böcker, men om jag skulle ha tid så skulle jag läsa en bra roman.

Inga kommentarer: