onsdag 18 februari 2009

Lite nya garner

Det var en bra dag igår. Barnen är äntligen friska och på dagis igen.

Har inte jobbat så mycket på sistone och har mycket att ta igen. Igår var det en superperfekt arbetsdag. Flera kundbesök inbokade hade jag, och det bästa av allt var att vi träffades ute på stan. Först var jag ute och lunchade med en kund, sen var jag och fikade i ett par omgångar med andra kunder. Kan man inte ha såna arbetsdagar jämt.

Naturligtvis han jag ju med ett besök in i en garnaffär. Sländan i Lund är en ganska rolig affär. Den är inte speciellt stor, men där ryms massor av roligt garn. Något litet var jag ju tvungen att köpa, även om jag inte borde det. Två nystan Karisma i lilarosa, som ska bli ett par pulsvärmare till någon som väldigt snart fyller år. (Det garnet behövde jag faktiskt). Ett nystan Isager alpacka blev det också i en härlig blågrön färg. Egentligen ville jag handla hur mycket som helst, men det får bli en annan dag.


Pulsvärmarna har jag redan börjat på eftersom det börjar bli ganska bråttom om de ska hinna bli klara i tid. Det ska bli ett par Princess Mitts.
Jag tror de kommer att bli jättesnygga. Har letat efter just denna färgen på garn, men inte kunnat hitta den innan. Det är väl hemskt när man ser ett projekt framför sig i en speciell färg och sen inte kan hitta ett bra garn någonstans.



Nu är frågan, kommer de att bli färdiga i tid eller kommer det att dyka upp något annat som får mig att släppa det?

Inga kommentarer: