måndag 23 mars 2009

Där rök mitt äldsta UFO

Jag har grävt fram mitt äldsta UFO, och det lär snart ha antikvärde.
Vad tänker man på när man låter en tröja ligga nästan färdigstickad i över 23 år. Jag började på den i mars 1986, precis efter att jag kommit hem från KK med mitt första barn. Hon fyllde 23 år häromveckan och likaså gör alltså denna tröjan.
När jag hade en halv ärm kvar tog garnet slut och det jag beställde hade inte samma färgbad, och då tappade jag sugen. Vet inte om jag gått och hoppats i alla dessa år att det ska dyka upp något garn som passar att avsluta med.

Men nu får det vara slut, nu har den gjort sitt. Bara att börja repa.

Massor av nya nystan med ett supertjockt mysigt ullgarn i tre nyanser. Det känns som om detta kommer att bli ett tovningsprojekt. Kanske en snygg väska, eller ett par inneskor. Tiden får avvisa.

1 kommentar:

Frida sa...

kunde bli fina ullägg;) JAg har haft med mig till jobbet och pyntat med pärlor och hängt i trollhassel. Superfint! Ska du på mässan? Jag ska dit med en kompis på lördag. Ha det gott!