tisdag 17 mars 2009

Sarekkoftan klar!

Det är riktigt kul att få sticka något som blir snabbt klart mellan varven. Denna koftan tog bara ett par kvällar, (sen tog det förstås ett par kvällar innan jag tog mig samman och sydde ihop den).
Jag gillar den, annars händer det ganska ofta att jag ger bort det jag stickat, men denna kommer jag definitivt att använda.

Är ju fortfarande hemma med sjuka barn, och med lite tur så blir det lite extra sticktid på dagarna, annars brukar det tyvärr inte bli mer än en liten stund sent på kvällen.
Är dödstrött på allt som sitter på stickorna för tillfället, och det finns så mycket kul jag vill börja på, men alla mina stickor är upptagna.
Imorgon ska jag plocka fram något som går snabbt att avsluta., sen ska jag börja på något kul.

2 kommentarer:

Frida sa...

Nu kommer våren och (förhoppningsvis) vintern tar med sig alla bakterier av magsjuke- och förkylningskaraktär. Sjuka barn=trött mamma. Hoppas bara du hinner sticka iallafall. :)

Sanna sa...

Jag gör vad jag kan för att få en stickstund då och då. Men det får bli något som man slipper räkna en massa, annars hade det aldrig funkat.
Take care