torsdag 19 mars 2009

Kul med restgarner

Mina barn är fortfarande sjuka och jag är så himla trött. Vi har varit hemma i över en vecka nu, och efter detta känns det som om jag skulle behöva sjukskriva mig själv ett tag, men det är ju tyvärr bara önsketänkande.
Till råga på allt så passade en av hästarna på att bli sjuk också, håller tummarna för att jag slipper ta ut vetrinären, som tur är tar de inte betalt för rådgivnig per telefon, då hade jag blivit tokig, det känns som om jag ringer dit stup i kvarten, behöver inte ens presentera mig nu för tiden. De trodde att det var någon form av allergichock och sa att vi kunde avvakta tills imorgon. Han är så svullen i huvudet att han ser ut som en hamster. Det är andra gången på ett par månader isåfall, förra gången fick han varbölder stora som plommon över hela kroppen, och det var något av det värsta jag varit med om, det var inte nice.

Jag vet att jag borde passa på att städa och fixa härhemma, men jag har bara inte haft någon ork (eller lust). Har lyckats få barnen att titta på film en stund på eftermiddagarna, och då har jag passat på att sticka lite, inget avancerat men ändå. Lite lappar till en filt eller ett överkast till en av tjejerna, men nu vill ju såklart alla barnen ha, så det blir att sticka lappar för glatta livet. Positivt är ju att man blir av med en massa restgarner + att man har möjlighet att testa lite nya tekniker och så. För att inte tröttna får man väl ta en lapp lite då och då mellan andra projekt.


Denna filten ska gå i rosa, vitt och rött tänkte jag. Jag vet att det skär sig men jag gillar den kombinationen. Den lilla damen som ska få den däremot vill absolut ha den i rosa och knallgult, men jag vill bara inte. Gör vad jag kan för att övertala henne, men å andra sidan vill jag ju göra en filt som hon tycker om.
Det kan nog bli lite knepigt.

Inga kommentarer: