torsdag 5 mars 2009

Nya sockor på stickorna

Jag tröttnar nog aldrig på att sticka strumpor.
Efter varje par så tänker jag att jag ska göra något annat, vilket jag också ofta gör, men det finns alltid ett par strumpor på stickorna också.
Här ett par Nutkin som är månadens mönster i Stickamera sockklubb.


Det var ett tag sedan jag stickade spets, och det har jag varit sugen på jättelänge, så jag tänkte påbörja någon sjalprojekt också i dagarna.
Har bara så svårt för att bestämma mig för vad, och med vilket garn.
Hade jag lagt ner mindre tid på att fundera och mer tid till att sticka hade jag säkert hunnit med mycket mer, men sån är jag.
Är just nu inne i en period när jag skulle vilja sticka dygnet runt, och det slår aldrig fel, det är vartenda år när den årstiden kommer när jag har som mest jobb att göra. Idag har jag faktiskt jobbat ganska flitigt och tänker unna mig en liten stickstund innan barnen kommer hem.

Inga kommentarer: