tisdag 10 mars 2009

Lite ny stickning

Just nu känns det som om livet går framåt i slow-motion. Jag får absolut ingenting gjort. Kan inte sova när det är kväll, och har ett helsike att hålla mig vaken på dagarna. Har mycket med jobbet just nu, men jag får det bara inte ur händerna. Hoppas att det bara är lite vintertrötthet som spökar, för då borde det väl snart vända.

Stickningen står också lite och stampar för tillfället. Var tvungen att påbörja något med lite större stickor, i hopp om att jag inte skulle bli lika trött lika fort. Det var nog ingen större skillnad, men jag stickar hellre fel på en resårstickning med stickor nr 8 än ett spetsmönsster med stickor nr 2½.

Detta ska bli en liten axelvärmare med ärmar/kort kofta i Sarek. Garnet är mjukare än jag trodde, men jag är lite orolig för att det ska bli lite stickigt iallafall. Tycker inte om när det sticks.

Nu måste jag ta mig i kragen och jobba en stund, men helst av allt skulle jag vilja gå och sova bort hela dan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas du kommer ikväll iallafall:)