tisdag 3 juli 2007

Long time - no blogging



Vad ska man säga. Tiden räcker bara inte till. Önskar verkligen att jag hade ett par timmar till varje dygn.

Vad har då hänt sen sist. Jo, jag har köpt lite nytt garn. Denna gång ett entrådigt flamfärgat ullgarn. Jag älskar det. Det blev en blå, en turkos och en röd härva. Mina Jaywalkers var plötsligt inte så himla roliga längre utan jag började på en Feather & Fan Comfort Shawl med det röda ullgarnet istället. Hade föreställt mig att den skulle bli dösnygg, men jag är inte lika säker längre. Det skulle nog varit större skillnad på färgerna, men jag fortsätter en bit till så får jag se vad jag tycker sen.

Börjar känna lite panik över att jag ännu inte påbörjat sockarna till sockbytet. Har inte ens valt garn eller mönster än. Imorgon har jag lovat mig själv att jag ska påbörja dem, åtminstone sticka några varv. Vet inte varför det varit så segt, jag älskar ju att sticka sockar, det finns tusentals mönster jag vill pröva, och jag har hur mycket sockgarn som helst på lager. So, what`s the problem?

Måste plocka bort dagboken här från min sida, en förläggare har hört av sig och vill läsa manuset. Ett tag ville jag ha den tryckt, men är inte lika säker längre. Det känns lite som att man får en stämpel av att skriva just sånt, och det är inte sånt jag skriver i vanliga fall, så vi får väl se.

Inga kommentarer: