måndag 23 juli 2007

Äntligen internet igen


Det är fruktansvärt att vara utan internet, det är värre än att vara utan telefon. Förra veckan hade vi ett våldsamt åskväder här, och det slog ned i bredbandsmodemet. Under 8 dagar höll jag på att gå under.

Sockarna som jag stickar på till sockbytet hade jag inte skrivit ut mönstret på, så de fick läggas till sidan. Nu har jag inte så mycket kvar, så jag håller tummarna för att de blir klara i tid.

Min Feather and Fan shawl hade jag inte heller skrivit ut mönstret till, så den fick också ligga till sig lite. Även om jag nog hade rett ut den. Hade mönstret i huvudet men var så himla rädd för att behöva dra upp sen om det var något litet jag missat eller gjort fel på.

Men jag fick städat lite mer än vanligt, och barnen har varit lediga från dagis så vi har hittat på lite, så lite nytta var det väl ändå med det hela.

Om fyra veckor ska jag skola in minstingen också på dagis och det är väl med lite blandade känslor. Jag har varit mammaledig i över 4 år utan avbrott och dessförinnan var jag sjukskriven nästan 2 år, så jag längtar verkligen efter att få köra igång och jobba, samtidigt som jag egentligen tycker att han är för liten att gå på dagis vid 18 mån ålder, men jag känner att jag kommer att gå under om jag inte får göra något annat snart.

Någon liten stickning har det förstås varit, det blev en liten disktrasa. Har aldrig gjort disktrasor förr, mest för att jag tycker det är praktiskt med engångs, men jag älskar denna och kommer definitivt att göra fler, sen är det slut med Wettexdukarna för min del.

Inga kommentarer: