måndag 30 juli 2007

Sockorna till sockbytet är klara!

Sockorna till sockbytet är klara. I sista minuten skulle man väl kunna säga. I eftermiddags stickade jag den sista tån. Det blev ett par Sweetpea, ett ganska kul mönster att sticka, men det tog lite tid innan jag lärde mig det utantill. Tror jag ska sticka ett par till mig själv också så småningom, men det får bli när den där listan på allt jag vill sticka har krympt lite, eller mycket rättare sagt. Nu ligger åtminstone dessa sockarna väl förpackade i ett kuvert och är redo att flytta hem till sin nya ägarinna.

Nu börjar det bli hög tid att fundera ut vilka vantar jag ska sticka till vantbytet, så att jag inte missar den deadlinen. Sjalen till sjalbytet är i princip färdig och det känns himla skönt. Började på den till sjalbytet men är inte längre säker på om det blir den. Ska börja på en annan, men hinner inte den bli klar så har jag ju denna som var avsedd för just detta.

Lite nya sockgarner har det blivit sen sist. Tycker att många sockor gör sig bäst i enfärgat garn, men köper helst de i som är färgade i många fina färger, men ofta är de som finast i sina härvor, måste verkligen vara rätt mönster för att de ska komma till sin rätt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan!
Tusen tack för dom fina sockorna,
passade precis och mina färger.
Kommer att lägga ut en bild i min veckobok på söndag och hoppas det är ok att länka till din blogg då?
Tack än en gång!

ingamay
www.boxtown.nu

Sanna sa...

Vilken tur att de passade och att du gillade dem. Hoppas att du kommer att använda dem flitigt.
Kul att du vill länka till min blogg.
Gör säkert ett besök på din sida också.