fredag 27 juli 2007

Mitt första tovningsförsök - FO


Jag har gjort mitt första tovningsförsök, bortsett från makens lammullströjor som ibland är i dockklädesstorlek när jag tar ut dem ur maskinen.
Är inte speciellt nöjd med resultatet, tyckte att garnets fina färger försvann för mycket och formen på väskan blev inte som jag tänkt mig. Trodde att jag skulle kunna dra till den mer än jag kunde. Tänkte ge den till min syster i födelsepresent, men jag vet att hon inte hade gillat den så det får vara. Den får bli min lilla sockstickningsväska istället.
Den känns lite tantig med tanke på hur färgerna blev, påminner mig om en kappa min mormor brukade använda när jag var liten, som av någon underlig anledning etsat sig fast i mitt minne. Tänkte göra ett nytt tovningsförsök snart, det får nog bli en väska till, annars har jag funderat på ett par innetofflor.

Tänkte åka till Öland nästa vecka, någon som har tips om var man kan fynda lite roliga garner. Har handlat en del från Ullcentrum tidigare, men bara på mässor och så. De bör väl ha en butik på Öland, men om det finns någon som har andra tips är jag tacksam.

2 kommentarer:

H sa...

Wooouv Sanna sikke dygtig du er til at tove - flotte farver. Den ser god ud til sokkeprojekter ;-)

Hyggelige strikkehilsner til dig og familien

Sanna sa...

Ja, den har jag faktiskt mina sockprojekt i, den är precis lagom stor.

Har en ny väska jag ska tova på gång på planeringsstadiet, hoppas att den blir mer som jag tänkt mig.