söndag 11 maj 2008

Di`Lemma fyller 1 år idag

Gud vad tiden går fort.
Min lille olyckskorp har blivit ett helt år. Han är betydligt mycket större och tuffare än vad han är på bilden, där han bara är en vecka gammal. Försökte fota honom idag, men han ville inte stå stilla så länge.
Han råkade ut för en otäck olycka när han var 4 månader gammal, han stegrade sig i hagen och slog över.
Han slog av hela nervcentrat i nacken. Han blev förlamad i ena sidan och tappade synen på bägge ögonen.
Idag 8 månader senare har han fått tillbaka en del av synen och han springer igen, men han har väldigt dålig balans, och när han blir nervös kommer alla gamla symptom tillbaka. Hans mamma var sjuk för ett tag sedan och då blev han också dålig igen.
En kiropraktiker ska komma och känna på honom, men om hon inte kan hjälpa honom blir jag nog tvungen att ta bort honom. Vill så gärna att min Di`Lemma ska bli riktigt bra.
Jag hade stora planer för den här mannen, men han lär nog aldrig springa på en galoppbana, tyvärr.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, så tråkigt. Hoppas att det går bra. Jag håller tummarna.

När jag red hade vi en ridskolehäst som hopade över grinden till ridhuset då han var lös i ridhuset (grinden var ca 2 meter hög). Han fastnade i brädorna högst upp på grinden med framhovarna och slog över och landade på ryggen på betonggolvet/gången på andra sidan. Han hade dock synen i behåll, men var allvarligt skadad i ryggen. Efter många års rehab (och som privatägd), så blev han en vädligt duktig hopphäst som hoppade ganska högt (upptill MsV). Så man ska aldrig säja aldrig...

Sanna sa...

Tack för dina uppmuntrande ord, det är alltid skönt att få höra om solskenshistorier.