måndag 19 maj 2008

Hemlis 4

Då var det äntligen dags igen...

Har själv inte varit med de sista två gångerna, men jag måste säga att jag saknat det.

Men det känns inte bra att anmäla sig när man inte vet om man hinner med, men nu känner jag att jag måste få vara med igen.

Så här kommer lite frågor och svar:

1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om?
Ull, merino, alpacka, cashmere mm är mina absoluta favoriter, men jag gillar även andra naturmaterial som lin, bomull, bambu mm, däremot gillar jag inte alls akrylgarner.

2. Vilka är dina favoritfärger?
Jag är väldigt förtjust i jordnära färger, men även blått, grönt, vinrött, grått mm. Kan nog säga att jag gillar de flesta färger. Jag tycker alla färger är fina om man bara ser till att de får vara med i rätt sammanhang så att säga.

3. Är det någon färg du absolut inte tycker om?
Orange och turkos är inte mina favoriter.

4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?)
Har inga speciella favoriter, det beror på garnet och projektet ifråga. Jag använder dem alla.

5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan?
Jag har stickat i snart 35 år, med några uppehåll. Anser mig ligga någonstans mellan avancerad och mittemellan.

6. Dricker du kaffe? Te?
Kaffe är mitt livselixir, men det slinker ner en och annan mugg te också.

7. Är du allergisk mot något?
Nej

8. Vilken slags musik tycker du om?
Rock så som Meatloaf, Rolling Stones, Smokie, Springsteen, Nickleback, Status mm,

9. Favoritgodis?
Choklad och lakrits.

10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.)
Jag har precis lärt mig spinna (på slända), virkar lite på nybörjarnivå, färgar garn mm.

11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv...
Är nog lite av en periodare, men det blir mycket sockor, spetssjalar, väskor, tröjor mm. Är nog lite av en allätare. Ofta ser jag en teknik jag vill pröva och då leder den in på något kul.

12. Prenumererar du på någon sticktidning?
Allt om handarbete om den nu räknas.

13. Har du något drömprojekt på önskelistan?
Massvis, de som sett min stickkö på Ravelry förstår nog varför jag inte kan precisera något visst projekt.

14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått?
17 cm

15. Tycker du om att sticka pulsvärmare?
Ja

16. Stickar du sockor?
Ja

17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.)
Fotlängd 22,5 cm, skostorlek 37.

18. När fyller du år?
14 juni

19. Stickar du med pärlor?
Ja.

20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?)
När jag har tid att läsa blir det mest romaner.

Inga kommentarer: