måndag 5 maj 2008

Snart tid för stickning...


Det har inte varit många timmars stickning de sista veckorna. Jag har jobbat dag och natt. Vissa dagar har det blivit nästan 20 timmar, sen vill man bara sova. Trodde jag var färdig igår kväll, men imorse ringde telefonen och jag blir tvungen att göra ett jobb till, men sen ska jag ta en lång välförtjänt stickledighet. En liten disktrasa har jag hunnit med, fattar inte varför jag inte kan sluta sticka dem. Har snart hur många som helst. Men visst är den söt.
Har försökt skaka bort alla jobbtankar ur hjärnan, och såg mig omkring här hemma. Hur kan ett hem bli ett totalt kaos på ett par veckor. Två av mina småttingar fick vattenkoppor förra veckan och maken har varit hemma med barnen under tiden. Känns som om det kommer att ta hela sommaren att få ordning igen, och inte blev jag gladare när jag upptäckte att min tik ska ha valpar. Hon rymde när hon löpte, men jag har inte skänkt en tanke på att hon kanske träffat en hanhund. Jag som gjorde allt för att dela på mina under tiden. Vilken kul sommar vi kommer att få.
Idag ska jag släppa hästarna på bete, sen blir det lite semester från dem också. Två hästar kommer att stanna hemma ett tag till. Den ena ska föla om ett par veckor, sen har jag fölet från förra sommaren. Han skadade sig riktigt illa och har inte riktigt hämtat sig från det, det verkar som om han blir sämre igen. Hoppas det inte blir så illa så jag måste ta bort honom. Det hade varit synd för han är så himla fin.
Om nu inte de två sista småttingarna också åker på vattenkoppor ska jag från och med imorgon sticka för glatta livet, och hålla på hela sommaren. Tror inte att jag behöver jobba mer än 1-2 dagar i veckan nu fram till september ungefär. Härligt.
Lite kul har faktiskt också hänt. För ett tag sedan fick jag förfrågan om att börja designa sockmönster till ett företag i USA, och efter mycket diskuterande fram och tillbaka har jag tackat ja till erbjudandet, och det ska bli så himla kul. (Fast där har jag faktiskt tjuvstartat lite).
Nä, nu kallar jobbet, en dag till sen är jag ledig.

Inga kommentarer: