tisdag 17 juni 2008

Hemlis paket!!!

Igår fick jag mitt första hemlispaket. Hela 2 nystan sockgarn. Trekking XXL och Trekking Pro Natura. Garner som jag länge velat pröva, men det har aldrig blivit av. Dessutom i "mina" färger båda två. Ett sockmönster till spetssockor. Ett armband och en snodd med två grodor i.
Tack snälla Hemlis jag blev jätteglad.

Fick faktiskt ett paket till av en god vän, men det får jag visa en annan dag, för det har jag inte hunnit fota än, men tusen tack Carola.

Det har varit väldigt dåligt med bloggande den sista tiden, men nu blir det kanske lite mer tid över när studenter och sjukdomar är avklarade. Har semester en vecka nu och hoppas på att hinna sticka en del, för jag har som vanligt massvis med projekt på stickorna, men att vara hemma med barnen är inte alltid semester. På två dagar har de hunnit måla om ovanvåningen med nagellack, och klirra taklampan när de "rullade boll". Hur nu det gick till. Vi rullade den i luften fick jag till svar när jag frågade.

Ikväll ska jag försöka sticka färdigt ett litet linne till en av mina småtjejer, sen får det nog bli ett nytt projekt (är ju snart en hel vecka sen jag började på något nytt, och så kan vi inte ha det).

2 kommentarer:

Carola sa...

Hade ni en bra dag idag? Jag har tänkt på er i detta ostadiga väder :-)

Jag fick inget roligt i brevlådan idag - kan du tänka dig ... :)

Sanna sa...

Vi hade perfekt väder igår. Bara lite stänk då och då.
William har också lärt sig att åka karusell, så det blir tufft i sommar med alla marknader o dyl.