tisdag 3 juni 2008

Min sjal är färdig

Ett trevligt projekt som inte krävde någon som helst tankeverksamhet, och det har passat mig perfekt just nu. Enkel bassjal med bara räta varv.
Garnet heter Brazilia Hip och är ett sånt garn som jag inte skulle köpa i vanliga fall, men jag tyckte det var ganska läckert. Lite av Magic Yarnball över det hela. Jag använde 5 nystan men det hade lätt räckt med 4. Sjalen är ganska stor och det känns som om den kommer att töja sig lite också. Den är åtminstone gosig att dra om sig i soffan (skulle kanske gjort en filt istället).

Just nu håller jag på med 2 par sockor, och det känns som om det går framåt med dem.
Det ena paret är min egen design och det andra är månadens sockor i Stickameras sockklubb. För min del blev det Sideway socks. Det är nog de mest snabbstickade strumpor jag någonsin stickat.

Sen har jag ju fått min hemlis 4, och det ska bli kul, jag har ju inte varit med de sista två gångerna.

2 kommentarer:

Ullstina sa...

Vilken härlig stor sjal!

Och ett försenat Grattis på födelsedagen!

Sanna sa...

Tack!