onsdag 18 juni 2008

Lite nya FO

Angelinas solhatt
Jennifers solhatt
Tjejerna har själv fått välja garn och jag är tacksam för att de valde olika färger. Det blir inte lika mycket bråk om dem då så att säga. De är stickade i ett rent bomullsgarn och blev faktiskt riktigt bra tycker jag.
Mönstret heter On the sunny side , och var snabbt och väldigt lätt att sticka.
Nu känns det nästan som om man skulle varva med ett lite mer seriöst projekt, tyvärr har jag för många på stickorna för tillfället för att vilja börja på ytterligare ett, så det blir väl till att göra en djupdykning bland gömmorna. Men det får vara tills imorgon, för idag är jag helt slut.
Att vara hemma med barnen är verkligen ingen semester, jag lovar. När klockan var sju imorse hade de lyckats klirra en fönsterruta i vardagsrummet, ingen aning om hur det gick till, ändå vände jag bara ryggen till i ett par sekunder, och Jennifer avslutade dagen med att lösa sitt luggproblem. Hon klippte helt enkelt av alltihopa. Typiskt nu när det äntligen börjat växa ut efter alla gånger jag fått klippa av det pga av klarlack, tuggummi, textillim mm.
Undrar hur det känns att ha barn som inte är överaktiva?

Inga kommentarer: