torsdag 2 augusti 2007

Feather and Fan sjalen framme igen


Tyckte det var dags att försöka avsluta något innan jag börjar på något nytt. Trodde bara att garnet skulle räcka till ett par varv till sen var den klar, men det måste vara ett magiskt nystan för hur mycket jag än stickar så tar det aldrig slut. En femtedel kvar. Börjar gilla sjalen bättre nu, var så missnöjd med garnvalet i början, men det kan nog bli bra. Detta är första sjalen jag någonsin stickar och jag hoppas att blockningen gör underverk för jag vill ha den mycket större än den är nu. Antingen är det här med att sticka sjalar något för mig eller så har jag bara gillat mönstret ovanligt mycket, tror att detta är det första jag någonsin i hela mitt liv stickat på som jag inte varit trött på en enda gång. Jag skulle kunna börja på en ny direkt efter denna. Mönstret är hur enkelt som helst, och för tillfället passar det mig utmärkt att slippa koncentrera mig på något avancerat.
Men nu ikväll kunde jag inte hålla mig längre utan påbörjade ett par sockar också, måste ju ha lite stickning att variera med.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oi, achei teu blog pelo google tá bem interessante gostei desse post. Quando der dá uma passada pelo meu blog, é sobre camisetas personalizadas, mostra passo a passo como criar uma camiseta personalizada bem maneira. Se você quiser linkar meu blog no seu eu ficaria agradecido, até mais e sucesso.(If you speak English can see the version in English of the Camiseta Personalizada.If he will be possible add my blog in your blogroll I thankful, bye friend).

Anonym sa...

Hej Vet du om det mönstret finns på svenska????

Kramar Camilla
e-mail:c.erlandsson@passagen.se

Sanna sa...

Hej Camilla!

Kul att höra av dig. Vet inte om mönstret finns på svenska, men det är jättelätt att lära sig. Det är fyra olika varv som upprepas, varav ett är rätt och ett avigt, annars är det bara omslag och två maskor ihop. Det fixar du, du är ju jätteduktig.

Sköt om dig
Många kramar från mig