torsdag 30 augusti 2007

Hemlis 2 - Frågor och svar

1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv). Är det något material du absolut inte tycker om?

Svar? Jag föredrar garn i naturmaterial ull, alpacka, cashmere, lin, silke, bomull. Garn i 100% akryl står jag inte ut med.

2. Vilka är dina favoritfärger?

Svar: Blått, vinrött, grått. Egentligen gillar jag alla färger, så länge det är i rätt sammanhang.

3. Är det någon färg du absolut inte tycker om?

Svar: Orange

4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/ använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?)

Svar: Jag använder alla stickor, beroende på vad jag ska göra, men har blivit väldigt förtjust i rundstickor på sistone.

5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan?

Svar: Jag har stickat i drygt 30 år och anser mig vara någonstans mittemellan nybörjare och avancerad.

6. Dricker du kaffe? Te?

Svar: Kaffe kan jag inte leva utan, och en kopp te slinker ner då och då.

7. Är du allergisk mot något?

Svar: Inte vad jag vet

8. Vilken slags musik tycker du om?

Svar: Lyssnar i stort sett på allt, men oftast på Springsteen, Smokie eller Bryan Adams.

9. Favoritgodis?

Svar: Choklad och lakrits

10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning. (Spinna, scrapbooking, virkning mm)

Svar: Har precis köpt en slända och tänkte försöka lära mig spinna, virkar och färgar garn.

11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar?, Tröjor? osv

Svar: Stickar gärna strumpor och sjalar, men tycker egentligen att allt är kul att sticka.

12. Prenumererar du på någon sticktidning?

Svar: Ingelise allt om handarbete, om den räknas det är ju ingen ren sticktidning.

13. Har du något drömprojekt på önskelistan?

Svar: Jag skulle vilja sticka en stor spetssjal i silkesgarn.

14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått?

Svar: Ja det gör jag, och mitt handledsmått är 16 cm.

15. Tycker du om att sticka pulsvärmare?

Svar: ja

16. Stickar du sockor?

Svar: ja

17. Vad har du för fotstorlek? ( T ex längd, omkrets på tjockaste stället?)

Svar: Stl 37, fotlängd 22, 5 cm.

18. När fyller du år?

Svar: 14 juni

19. Stickar du med pärlor?

Svar: ja

20. Vilken slags böcker ( ej stickning) läser du helst? (Deckare, fakta, romaner?)

Svar: Romaner



This is the questionnaire for a Swedish version of Secret Pal, and will not be translated into English.

Inga kommentarer: